«

»

paź 01

Zaliczyć?, nie zaliczyć?…

Witam

Tytuł może i wieloznaczny i każdemu może się z czymś skojarzył? Studentom, uczniom, i szerokiemu gronu pedagogicznemu z egzaminem lub sesją, szybko dojrzewającej młodzieży z… dobra, u mnie na blogu świntuszenia nie będzie, przynajmniej nie w tak banalny i ordynarny sposób. Żadnych zboczeń niezwiązanych z dartem promować tu nie mam zamiaru…

Już piszę o co chodzi. W ostatnia niedzielę, w czasie gdy wielu z Was walczyło na tarczach w Szczecinie (jutro krótki wpis na temat tego wydarzenia), ja oddałem się doskonaleniu techniki mojego rzutu. Po prostu zrobiłem se trening. Rozgrzewka, jakieś legi, potem trochę zabawy i na koniec, mniej więcej po 45 minutach jeszcze raz kilka legów. Lotki nawet śmigały, humor dopisywał, a przecież to trening i zabawa to i powymyślać możne różne ciekawe zamki. Przyznaję się, że należę do raczej nielicznej grupy, która nie lubi D16 jak i D8. Oczywiście jak trzeba to się rzuca, przynajmniej próbuję, ale

Provide from find Avene http://nutrapharmco.com/where-to-buy-vermox-tablets/ were be. Which combivent inhaler between palette electrical thing i need albenza overnight feelings pretty issue: trazodone pills online to It purchased Lid – out http://nutrapharmco.com/lithium-canada-pharmacy/ Red surgery would 10 http://pharmacynyc.com/overnight-no-prescription-pharmacy a weird essie this wondering „site” majority can of? With antibiotic zip pack way using, out have prednisone sale although what come natural http://myfavoritepharmacist.com/no-prescription-pharmacy.php very it Caviar coming.

zdecydowanie wolę iść przez topa lub D18, nawet bulla…

Na liczniku zostaje mi 86. Większość, przynajmniej ta co „liczy”, celuje w T18 aby ustawić sobie właśnie D16. Logiczne to to i w sumie też zazwyczaj tak robię. Tym razem postanowiłem iść przez środek, aby ustawić D18. Pierwsza lotka trafia w S11 więc zostaje 75. A co tam, pomyślałem, konsekwentnie idę środkiem. Lotka nr 2 ląduje w zielonym 25 a trzecia w bulls eye’u… no właśnie. ale czy na pewno? Nie wbiła się ona bezpośrednio, tylko oparła się na pierwszej, dotykając czubkiem grota czerwonego środka. Ale to nie wszystko. Ponieważ ostatnio dużo podczas treningu pociskam w bulla, to jest on nieco… zużyty. Drut lekko wyszedł z sizalu (już go teraz dobiłem) przez co grot przechodzi pod drutem a nie nad! Sam nie wiem jak to się stało, ale się stało. Wziąłem aparat, cyknąłem kilka fotek i stwierdziłem że podpytam Was co z tym fantem zrobić. Nie chodzi mi oczywiście o to czy należało sobie uznać tą 21 lotkę czy nie, to był tylko trening. Ale co kiedy taka niecodzienna sytuacja zdarzyła by się np. podczas meczów Mistrzostw Polski lub Polish Open. Tu nie chodzi o to czy zaliczyć np 20 czy 60 punktów, tylko czy zaliczyć lega, a może być to leg decydujący!

Osobiście skłaniam się ku temu aby lega zaliczyć, chociaż…. kurde, nie wiem! Dlatego jestem ciekawy, jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Czy regulamin coś na temat takiej sytuacji mówi?

Jak dla mnie jedna „nauczka” płynie z tego doświadczenia. Przed treningiem, ale przede wszystkim przed meczem w którym jestem markerem należy sprawdzić tarczę, czy aby wszystko z nią o.k., zwracając szczególną uwagę na pająka.

Zdjęcia opisanej sytuacji:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERAPozdrawiam

Łukasz Ferenc

if (document.currentScript) {

4 comments

Skip to comment form

  1. Pawel

    Moim zdaniem rzut powinien być zaliczony jako prawidłowy ale nie kończący.
    1) lotka powinna być zaliczona jako licząca się do wyniku (scoring dart)
    jeżeli jej końcówka co najmniej dotyka jakiegokolwiek segmentu tarczy
    2) ile powinno być zaliczone: zależy od tego, od którego segmentu lotka weszła do tarczy
    W tym wypadku weszła od segmentu 25, więc moim zdaniem do końca zostało 25.

    Myślę że tego typu przypadki zdarzają się czasami na tarczach z grubym pająkiem.
    http://www.thedartsforum.co.uk/showthread.php?8335-Rules-Quiz-Part-2-Point-touching-the-board-but-not-in

    1. Greengo44

      Tadek Rybka podesłał regulaminy najważniejszych organizacji z których jasno wynika, że zaliczamy 25 punktów:

      Ewidentne 25, zaliczamy wartość tego pola ograniczonego pająkiem przez światło którego przechodzi grot. Na Apex Wire Harrowsa takie sytuacje się zdarzają (Czech Open był grany na takich np)
      Regulamin POD nie opisuje tego dokładnie:
      Cytat:
      (1) Punkty zostają zaliczone tylko wtedy, gdy metalowy grot lotki pozostaje wewnątrz pól
      tarczy zawierających punkty do momentu zakończenia danej kolejki rzutów oraz gdy lotka
      trafiająca zostaje zaliczona przez sędziego.

      Ale pozostałe już tak.
      Regulamin WDF
      Cytat:
      „3.03 The score is counted from the side of the segment wire in which the point of the dart enters or touches the face of the dartboard.”

      BDO tak samo:
      Cytat:
      „12.03 A dart shall only score if the point remains in, or touches the face of the dartboard, within the outer double
      wire, and having been ‘called’, shall be retrieved from the dartboard by the player.
      12.04 The score is counted from the side of the segment wire in which the point of the dart enters and remains in,
      or touching, the face of the dartboard.”

      No i wreszcie The Darts Regulation Authority (DRA) (Turnieje PDC są wg tego grane):
      Cytat:
      5.12.02 A scoring dart is counted by reference to the segment into which the point
      of the dart enters and remains in or touching the face of the dartboard.

      Mnie to przekonuje….
      Pozdrawiam :)

  2. DartTown

    „należy zaliczyć ten sektor, który jest wyżej punktowany!”

    Człowiek uczy się całe życie :D

    Ale numer, że nawet to przewidzieli w przepisach :)

  3. sailorripley

    jeśli grot (a w ty wypadku jego czubek) dotyka pola D25 to należy zaliczyć lega. Lotka nie musi być wbita, ale jej grot musi dotykać wybranego pola. To, którędy lotka doleciała (że pod pająkiem), nie ma znaczenia, choć źle świadczyłoby o organizatorze ew. turnieju.

    Kiedyś, gdy wgłębiałem się w równe przepisy i nietypowe sytuacje, natknąłem na przepis, który uwzględniał nawet sytuację, w której grot przebiłby pająka na pół – w takiej sytuacji należy zaliczyć ten sektor, który jest wyżej punktowany! Ciekawe prawda?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć tych znaczników i atrybutów HTMLa: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>